/* Elimina el .es del final de la URL */ /* fi codi javascript */ VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT: El mem...

diumenge, 19 d’agost del 2007

El mem...

No m'esperava publicar un meme al blog però sembla ser que m'ha arribat el torn, de la mà del company blocaire Nightwing80.

Segons la wikipèdia, un mem vindria a ser una unitat mínima de la transmissió cultural. Per exemple, podríem considerar mems, des del punt de vista biològic i reproductiu, els cromosomes, però també les mateixes sinapsis neuronals, les seves xarxes i el sistema nerviós.
En qualsevol cas, els mems que s'extenen per la blogosfera els podem entendre com a virus d'informació i alhora com a estratègia de marquèting viral, ja que permeten enllaçar d'un bloc a un altre, en general mitjançant la participació en qüestionaris atractius, creant d'aquesta manera una "cadena de blocs".

Bé, un cop fetes les explicacions i definicions corresponents, ja sense més preàmbuls anem a respondre les preguntes:

Quan temps portes com a blocaire?
Doncs si tenim en compte el primer post publicat, des del dissabte 5 de maig de 2007.

Com et vas assabentar de l'existència dels blocs?
Doncs ja no ho recordo... ¿^^ Imagino que navegant pel web (el més probable) o bé llegint alguna publicació digital o impresa relacionada amb el món de la ciència o de la informàtica. També m'he fet ressò del món blocaire pel curiós fet que el primer llibre publicat a tot el món amb textos de blocs, ¿De otro planeta?, és una interessant, divertida i emocionant recopilació d'articles de diferents autores lesbianes, dins del que ja s'anomena la bollosfera.
En un principi vaig iniciar el meu bloc sense una idea gaire clara, només per poder recuperar i practicar l'hàbit d'escriure i redactar, encara que fos de manera no impresa, i per "jugar" i fer proves, però va resultar ser bastant addictiu, especialment durant el primer mes... ¿^^

Nomena 5 blocs que segueixis diàriament o amb molta freqüència.
Buf! Cinc blocs és poc... L'assiduïtat i la quantitat varien segons el temps disponible i les ganes de dedicar-ne a navegar per la blogosfera, però els imprescindibles són:
- Diàriament: Sota la llum de la lluna, Cultura Lesbiana i Barrapunto.
- Periòdicament o bé quan hi ha nous articles: Meoquidemanimo, Acuarelacool i Biblosfera.

Ets lector anònim d'algun bloc?
Si deixo comentari en general sempre faig servir el nick, ja sigui enllaçant al bloc o sense enllaçar. Però no sempre deixo comentaris, com en la publicació digital Barrapunto.

Alguns autors que et despertin especial simpatia.
Crec que em repetiré... Em sembla interessant, sòbria i encertada l'opció de la Moonlight, que cada dia escriu un text, ja sigui una frase, un fragment d'una cançó o bé una definició, juntament amb una imatge (molt ben escollides, per cert) que pot suggerir el significat del text escollit.
M'interessen també les notícies i els articles del company Nightwing80, dedicades en gran part al món del còmic i del cinema, especialment les referents a Batman ;-) . A més, el bloc té un aspecte molt atractiu, amb molts enllaços, gadgets i imatges, com les espectaculars il·lustracions de la capçalera del bloc, que canvien cada cop que es carrega la pàgina.
També m'agrada molt l'espai de l'Anna, la BibloSfera, que em resulta molt agradable, i les crítiques i recomanacions de les seves lectures.
I de vegades em passejo entre les paraules d'en Pere, Saragatona, o descobreixo les noves adquisicions de l'home dibuixat.

Amb quins 5 blocaires te n'aniries de gresca?
Mmhhh... Més que blocaires, internautes en general, com les participants del portal lesbianlips o algunes blocaires de la bollosfera, com les nenes del Girly Loveball, que són unes borratxes i unes catxondes molt divertides i simpàtiques. ^^

Amb quins 3 blocaires passaries una nit de bogeria sexual?
Ostres, doncs encara no conec prous dones blocaires com per decidir sobre aquesta transcendent qüestió. M'hauré de posar les piles...

T'has enamorat alguna vegada d'algun blocaire?
Doncs per ara no... Però em penso que seria difícil sense una rendez-vouz com cal...

Estàs satisfet amb el teu bloc?
Encara m'agradaria polir algunes coses, com l'aspecte del bloc. Els widgets no m'interessen especialment tot i que reconec que són un element que pot atraure lectors, a més de donar dinamisme a la pàgina, però sí que m'agradaria investigar un mica sobre alguns elements, com per exemple algunes de les utilitats del que es coneix com a web 2.0.
Per una altra banda, també m'agradaria poder escriure més, encara que això requereix d'una dedicació perillosa i fins i tot addictiva... Però sí, en general tenir un bloc representa una bona oportunitat per ser creatiu, per expressar-se i per deixar la pròpia emprempta, a més de permetre intercanviar opinions i conèixer gent, i tot això em satisfà.

Tria entre 3 i 5 blocaires per què contestin aquestes preguntes en els seus blocs.
Em rento les mans... que respongui les preguntes el lector/-a que vulgui. Això sí, si deixa un comentari el podrem enllaçar per tal que la cadena memètica no es perdi. ;-)

2 comentaris:

moonlight ha dit...

quin honor que em miris diàriament...

Emili Samper ha dit...

Així m'agrada, que facis els deures "santillana" de l'estiu, jeje...